Γιατί μία εταιρεία πρέπει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη;

Σήμερα, όπου οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις πληθαίνουν και γίνονται διαρκώς πιο επιτακτικές, οι μεγάλες εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο αναγνωρίζουν τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης και της εταιρικής υπευθυνότητας και τις ενσωματώνουν στην καθημερινή λειτουργία τους. Ουσιαστικά, αναλαμβάνουν δεσμεύσεις, στο πλαίσιο μιας ουσιαστικής και μελετημένης προσπάθειας, ώστε να επιτύχουν μία σειρά από στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία.

Σήμερα, όπου οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις πληθαίνουν και γίνονται διαρκώς πιο επιτακτικές, οι μεγάλες εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο αναγνωρίζουν τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης και της εταιρικής υπευθυνότητας και τις ενσωματώνουν στην καθημερινή λειτουργία τους. Ουσιαστικά, αναλαμβάνουν δεσμεύσεις, στο πλαίσιο μιας ουσιαστικής και μελετημένης προσπάθειας, ώστε να επιτύχουν μία σειρά από στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία.

ce19f62fc7fddbc17f060399aa9346c0
Περιβάλλον, Κοινωνία και Χώρος Εργασίας είναι κάποιοι από τους βασικότερους άξονες εστίασης. Περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, την εξοικονόμηση ενέργειας και προστασία του κλίματος, την υπεύθυνη διαχείριση υδάτινων πόρων, προγράμματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων αλλά και δράσεις που επεκτείνονται στην ευρύτερη κοινωνία περιλαμβάνονται στην agenda των μεγαλύτερων εταιριών. Κι αυτό γιατί  αναγνωρίζουν πως οι δεσμεύσεις αυτές συμβάλλουν στην ανάπτυξη, την μακροπρόθεσμη επιτυχία και τη δημιουργία αξίας.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία των παραπάνω πρακτικών, καθώς και την ανάγκη για θέσπιση παγκόσμιων προτύπων, δημιουργήθηκαν το 1999 οι δείκτες αειφορίας Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), τα πρώτα παγκόσμια ορόσημα αειφόρου ανάπτυξης. Οι δείκτες παρακολουθούν την απόδοση των κορυφαίων παγκοσμίως εισηγμένων εταιρειών, βάσει οικονομικών, περιβαλλοντολογικών και κοινωνικών κριτηρίων και μόνο οι εταιρείες που ανήκουν στο 10% των καλύτερων εταιρειών επιτυγχάνουν την ένταξή τους, αφού αξιολογηθεί μια πλειάδα γενικών και κλαδικών θεμάτων.

Μια τέτοια εταιρεία είναι και ο Όμιλος Coca-Cola HBC, ο κορυφαίος εμφιαλωτής των προϊόντων της The Coca-Cola Company, που πρόσφατα κατέλαβε για 3η συνεχόμενη χρονιά την πρώτη θέση ανάμεσα στις εταιρείες του κλάδου, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Όμιλος συγκέντρωσε 90 μονάδες στη συνολική βαθμολογία, ξεπερνώντας τον μέσο όρο του κλάδου κατά 40 μονάδες και την περσινή του βαθμολογία κατά 3.

9η συνεχής χρονιά υψηλών επιδόσεων, με σημαντικές δεσμεύσεις για το μέλλον

Ο Όμιλος Coca-Cola HBC, κατά τη διάρκεια του 2015, μείωσε περαιτέρω το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, σημειώνοντας διψήφια μείωση, 11,7%, στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα, μείωσε ακόμη περισσότερο το δείκτη κατανάλωσης νερού που απαιτείται για την παραγωγή ενός λίτρου προϊόντος, καθώς και την ποσότητα των υλικών συσκευασίας, παρά την αύξηση της παραγωγής και των πωλήσεων. Οι υψηλές επιδόσεις αειφορίας της εταιρείας είναι ο λόγος που ο Όμιλος κατατάσσεται στην παγκόσμια αξιολόγηση των δεικτών DJSI για 9η συνεχή χρονιά.

Η εταιρεία ήταν μια από τις 12 πρώτες εταιρείες παγκοσμίως, που το 2015 έθεσε επιστημονικά βασισμένους στόχους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τόσο για την άμεση όσο και για την έμμεση δραστηριότητά της. Θεσπίζοντας εσωτερικούς στόχους για το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα αλλά και για την παρακολούθηση των δεσμεύσεων για την αειφόρο ανάπτυξη, ο Όμιλος Coca-Cola HBC υποστηρίζει στην πράξη την παγκόσμια δράση για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, που έχει θέσει ο ΟΗΕ.

Συνολικά, για το 2015 ο Όμιλος Coca-Cola HBC ανακοίνωσε τα εξής:

  • Άμεση απασχόληση 33.311 εργαζομένων
  • Συνεργασία με 43.000 προμηθευτές
  • Επένδυση €1.3 δισ. σε άμεσες προμήθειες
  • Καταβολή €271 εκατ. σε φόρους
  • Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 11,7% σε σχέση με την περασμένη χρονιά
  • Βελτίωση του ποσοστού χρήσης ενέργειας κατά 7,2% σε σύγκριση με το 2015
  • Αύξηση της χρήσης των ανακυκλωμένων συσκευασιών PET κατά 19,4% σε ετήσια βάση
  • Βαθμολογία 87% στο δείκτη συμμετοχής σε ενέργειες που υλοποίησε για την αειφορία

Σημαντικές επιδόσεις και πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον, ακολουθώντας την στρατηγική για την αειφόρο ανάπτυξη και την κοινωνική ευθύνη του Ομίλου Coca-Cola HBC στην Ελλάδα, θέτει τον πήχη ψηλά,. Μέσω των πρακτικών που εφαρμόζει στις εγκαταστάσεις της και των πρωτοβουλιών και προγραμμάτων που υλοποιεί, συμβάλει σημαντικά στις επιδόσεις και τις δεσμεύσεις του Ομίλου. Ενδεικτικά για το 2015, η εταιρία ανακοίνωσε τα εξής:

  • Μείωση κατά 9% των συνολικών εκπομπών CO₂ (2014-2015)
  • Μείωση του δείκτη χρήσης ενέργειας κατά 6,2% και μείωση του δείκτη χρήσης νερού κατά 10,2% (2014-2015)
  • Ανακύκλωση του 86,6% των στερεών αποβλήτων (2015)
  • Μείωση αποβλήτων των παραγωγικών μονάδων κατά 11,1% (2014-2015)
  • Οι μονάδες στο Σχηματάρι και το Αίγιο έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την πρώτη φάση της διαδικασίας του European Water Stewardship (ΕWS) και ετοιμάζονται για πιστοποίηση εντός του 2016
  • 98,7% των ψυγείων μας έχει υλικά φιλικότερα προς τη στιβάδα του όζοντος
  • 77,6% μείωση της επίδρασης των ψυκτικών που διέρρευσαν στην ατμόσφαιρα

Πηγή άρθρου:
http://www.skai.gr/news/greece/article/327432/giati-mia-etaireia-prepei-na-ependuei-sti-viosimi-anaptuxi/?utm_source=rss_news_greece&utm_campaign=skai200905190000&utm_medium=rss

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s